« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Tijekom 2022. godine uspješno je realiziran cjelogodišnji edukativni i natjecateljski projekt za učenike osnovnih i srednjih škola. Ciljevi projekta bili su popularizacija zavičajne povijesti, edukacija mladih o potrebi njena očuvanja, promicanje zavičajnog identiteta te poticanje i razvijanje vještina prepoznavanja i vrednovanja baštine na terenu.
Projekt se sastojao od edukativne faze tijekom koje su prijavljeni učenici uz pomoć svojih nastavnika-mentora istraživali zavičajnu kulturnu baštinu i stjecali znanja o zavičaju, povijesti i geografiji. Organizatori projekta su pripremili odgovarajuće digitalne edukativne materijale koji su bili dostupni online. Kviz se održao u četvrtak 27.10.2022., u Pazinu, digitalnim testom u sustavu Loomen. Za našu školu natjecali su se učenici iz 4a i 4b razreda: Valentino Savić-Seifert i Luka Čuturilo te su osvojili četvrto mjesto. Konačan poredak natjecatelja temeljio se na točnosti odgovora, ali i brzine rješavanja testa. Svi sudionici su dobili zahvalnice i prigodne darove.
12. istarski zavičajni kviz Krasna zemljo - Meraviglioso paese 12° Quiz regionale Krasna zemljo - Meraviglioso paese
U Rovinju, 10. lipnja 2021. održan je 4.Festival zavičajnosti za srednje škole Istarske županije koji su organizirali Talijanska srednja škola Rovinj i Upravni odjel za kulturu i zavičajnost Istarske županije.
Svečano otvaranje, program škole domaćina i dodjela priznjanja održana je u kazalištu Antonio Gandusio.
Nakon uvodnoga dijela slijedio je obilazak Rovinja uz stručno vodstvo.
Institucionalizacija zavičajne nastave
U dogovoru sa našom mentoricom Mirom Butigan-Tomić , prof. odlučili smo se za temu : Rovinjska batana u našem istraživačkom radu. Istražili smo nešto o preteči današnjih glisera i jedrilica u Rovinju. Zahvaljujući njenom ogromnom značaju u svakodnevnom životu Rovinjaca ona nam može poslužiti i kao izvrsni povijesni izvor.
Ciljevi našega rada su slijedeći:
Istražiti glavna obilježja rovinjske batane (podrijetlo, kvalitete, oblik, veličina, način izrade i funkcija).
Raspoznati razliku između rovinjske batane i ostalih sličnih brodica u Hrvatskoj posebno falkuša ( gajeta) te venecijanskih gondola.
Istražiti za što je korištena nekada, tko ju je koristio i koja joj je uloga danas.
Istraživanje smo proveli jednim dijelom u školi, na on – line nastavi, na internetu i na terenu. U tome su nam puno pomogli Centar za Povijesna Istraživanja Rovinj i ekomuzej BATANA koji su nam pružili izvore informacija što nam je uvelike olakšalo istraživanje. Također uspostavili smo korelaciju sa ostalim predmetima poput geografije, likovne umjetnosti, biologije, hrvatskog i talijanskog jezika te sa stručnjacima koji su nam bili od velike pomoći. Kao glavnu vodilju rada koristili smo internet stranice na temu batane te povijesti Rovinja i Istre. Valjano je istaknuti knjigu „Rovinjska batana i njezino jedro“ autora Libera Benussija koja nam je bila od velikog značaja.
U dogovoru sa Udrugom ''Batana'' tijekom mjeseca travnja imali smo u planu obaviti vožnju batanom od maloga mola do Valdibore.
To nismo obavili zbog trenutne epidemiološke situacije i rada od kuće jer smo na on – line nastavi.
Naš istraživački rad trebali smo prezentirati na ''Festivalu zavičajnosti'' koji se nažalost nije održao u mjesecu svibnju zbog pandemije COVID-19.Nadamo se ipak da će se ''Festival zavičajnosti'' održati i da ćemo predstaviti naš istraživački rad o rovinjskoj batani.
Ovo su naši učenici , odjeveni u mornarske majice sa svojim brošurama ROVINJSKA BATANA.
U organizaciji Katoličkog društva prosvjetnih djelatnika Istre mons. Antuna Heka te pod pokroviteljstvom Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost i Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Istarske županije održan je jubilarni, 10. istarski zavičajni kviz "Krasna zemljo - Meraviglioso paese 2020." Kviz je ove godine bio posvećen Labinu i njegovoj povijesti.
Mentorica Mira Butigan – Tomić,prof. prijavila je učenice za natjecanje početkom 2020. godine.
Natjecateljski je par tijekom čitave godine stjecao znanja o Istri i Labinu uz pomoć literature objavljene na webnoj stranici kdpdi.hr. . Iz naše škole su se natjecale učenice Andrea Butući i Sara Radovan učenice IV b razreda.
S obzirom na epidemiološku situaciju, kviz je proveden online, u petak, 20. 11. 2020., i to na digitalnoj platformi Loomen (CARnet sustav za online učenje). Vrijeme za rješavanje digitalnoga kviza bilo je 40 minuta. .Osim znanja vrednovana je i brzina rješavanja testa.
Andrea i Sara osvojile su 9.mjesto.
Ciljevi ovoga kviza su popularizacija zavičajne povijesti, materijalne i nematerijalne kulturne baštine, edukacija mladih o potrebi njezina očuvanja, kao i promicanje zavičajnoga identiteta.
Institucionalizacija zavičajne nastave - Projekt "Rovinjska batana"
Snimka radio priloga 3.11.2020.
Dana 12. veljače 2020. učenici S.Š. Zvane Črnje posjetili su izložbu u Multimedijalnom centru „ Jedan dan u Rovinju“. Bili su to učenici zavičajne nastave, IVc i IVd razreda u korelaciji predmeta : talijanskog jezika, povijesti, etike i marketinga u pratnji svojih profesora: Davida Modrušana, Mire Butigan – Tomić, Suzane Tomljanović i Mikaele Biloslav. Učenici su sa velikim interesom i pozornošću pratili predavanje Glazbenika udruge Giusto Curto, Riccarda Bosazzia. Kulturno Umjetnička Udruga Giusto Curto donirati će SŠ. Zvane Črnje fotografije izložbe kao simbol sjećanja na ona vremena koja su bila ključ razvoja rovinjske zajednice – zajednice jezika, kulture i tradicije.
Deveti zavičajni kviz Krasna zemljo – Meraviglioso paese održao se u Vodnjanu u petak, 11. listopada 2019. OSNOVNA I SREDNJA ŠKOLA
U ranim jutarnjim satima krenuli smo prema Vodnjanu. Svake godine ovo se natjecanje iz zavičajnosti održava u drugome gradu, a ovogodišnji domaćin susreta bio je grad Vodnjan, povodom uvrštavanja kažuna i suhozida na UNESCO-vu listu svjetske baštine.
Cilj kviza je popularizacija zavičajne povijesti, materijalne i nematerijalne kulturne baštine, edukacija mladih o potrebi njenog očuvanja kao i promicanje zavičajnog indentiteta.
Provjera znanja se sastojala od teorijskih pitanja o povijesti, geografiji i kulturnoj baštini Istre i grada domaćina , te od praktični zadataka vezanih za prepoznavanje kulturne baštine, osobito baštine kažuna i suhozida.
Svi su se zadatci rješavali na terenu po starogradskoj jezgri. Radni listići za srednju školu sadržavali su 20 pitanja o povijesti Istre, 20 pitanja o povijesti grada domaćina i 20 teoretskih zadataka.
Našu školu u natjecateljskom duhu predstavljali su učenici Mateo Mofardin i Luka Pivac (IV b ) zajedno sa svojom mentoricom Mirom Butigan- Tomić, prof.