« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Liter-art-ura u školskoj knjižnici
25. ožujka 2022.
Sat umjetnosti vezan uz literaturu, predavanje koje se popularno zove i Neškolski sat o knjigama imali smo priliku poslušati i u prostoru naše knjižnice. Stanislav Habjan, zagrebački dizajner, pisac i multimedijski umjetnik družio se s učenicima 2.a, 2.b. 4.a i 4. b razreda i govorio im o knjigama i pisanju.
Svoje obraćanje učenicima, započeo je riječima: Hvala što ste došli na ovaj neškolski sat o knjigama. Od onoga što ćete od mene čuti, ne trebate zapamtiti ništa, niti će vas itko nešto o tome pitati za ocjenu. Moj se interes za ovo nalazi u tome što bih volio da nešto osjetite…mislim da je upravo to, doživljaj nekog osjećaja, u vašoj dobi važniji i trajniji od usvajanja bilo koje informacije.
Autor u svom izlaganju, naglašava kako se, prema njegovom mišljenju, knjige dijele na knjige općenito i na Osobne knjige. Knjige općenito su baš sve knjige i one mogu biti dobre ili loše, smislene ili besmislene, važne, suvišne… Osobne knjige ili knjige s osobnošću su one knjige koje su pojam, simbol, medij prijenosa osobnog doživljaja, naše stvarne mašte i osjećaja, istinskog iskustva naše duše.
Stanislav Habjan priča priču, ističući pet osoba koje, prema njegovom mišljenju, šalju svojim djelima iznimno osobne, iskrene i ohrabrujuće poruke. Dante Alighieri, Vladimir Majakovski, Antun Gustav Matoš, Vlado Kristl, Olja Savičević Ivančević su autori u čijim porukama on prepoznaje povezanost sa simbolom Osobne knjige. No, priča o knjigama nikada ne završava, o njima se nikada ne može reći sve. Unatoč tome, stvari s knjigama su vrlo jednostavne:
Sloboda i sreća koje doživljavamo čitajući provjereno izazivaju ovisnost, a snaga tradicije pisanja i čitanja knjiga kojima se vraćamo i koje nazivamo klasicima leži upravo na tome iskustvu. Čitanje oslobađa čitatelja i iz knjige ga prenosi do čitanja sebe i cjelokupnog života.