« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Pod pokroviteljstvom Istarske županije, odvija se projekt Institucionalizacije zavičajne povijesti. Naša škola odabrala je projekt „Monkodonja“.
Tako smo se 10.veljače 2017.godine, nas 25 učenika, uputili na terensku nastavu. Vođeni smo Silvom Pokrajac, prof. te Željkom Balogom, prof. Nakon kratke vožnje autobusom(do Cuccolettovice), susreli smo se s arheologom Zavičajnog muzeja grada Rovinja, Damirom Matoševićem, koji se s nama uputio do Monkodonje. Svojim neiscrpnim znanjem i zanimljivostima, približio nam je život na Monkodonji u brončano-željeznom razdoblju. Prošli smo različite etape gdje smo od arheologa saznali običaje, načine života i trgovanje stanovnika Monkodonje s ostalim narodima. Naglasio nam je važnost građenja naselja toga vremena na uzvisinama te smo načinom njihove gradnje saznali interesantne priče o tumulima na susjednom brdu Musegu.
Ovim putem se zahvaljujemo arheologu na neiscrpnim izvorima povijesne građe.
Terenska nastava iz geografije 1. a OG i 1. b PMG
Monkodonja, 22. listopada 2016.
OVAKO bi pisalo u „Glasu Istre“:
30 (od 43) učenika 1. razreda rovinjske Srednje škole (opće i prirodoslovno-matematičke gimnazije) Zvane Črnje, u sklopu nastave geografije, bilo je na arheološkom lokalitetu Monkodonja, gdje su usvojili znanja i vještine iz orijentacije i rada na topografskoj karti. Roditelji su učenike doveli do parkinga u Kukuletovici, a učenici su se pješke vratili kući. Usput su posjetili geološki spomenik prirode - kamenolom Monfiorenzo (Cave di Monfiorenzo), popularnu (?) „Fantaziju“. Terenska je nastava trajala od ranih jutarnjih sati (8.30) do vremena za obiteljski ručak (14.30).
OVAKO je to opisala jedna učenica 1. b razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije:
„Sama ideja za održavanje nastave u prirodi jako mi se svidjela. Mislim da je puno učinkovitija i efikasnija od uobičajenog održavanja sata. U svakom se slučaju bolje pamti na osnovi viđenog i doživljenog. Zadatke koje smo trebali rješavati u grupi bili su zanimljivi i za nas izazov. Smatram da bi ovakve nastave trebalo biti što više. Ova subota nikako nije bila uzalud potrošeno vrijeme - naprotiv.“ Lucija Ć.
OVAKO je to opisalo dvoje učenika 1. a razreda opće gimnazije:
Sve je bilo OK i super, osim kad sam vidjela/o oc(i)jenu u e-dnevniku koju sam dobila/o. Napomena nastavnika: Ocjena je negativna.
Ostalih 27 učenika nije izrazilo svoj stav, iako ih je nastavnik zamolio da („no or with name“) napišu što misle o ovakvoj nastavi.
Na naš upit nastavnik nije imao nikakvih komentara - znakovito, ne? Jadan jedan on...
Novinarska sekcija „No secrets“
(We know all about Alice in wonderland - who's Alice? He is, don't you recognize her?)