« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAM
“Pozitivnim vrijednostima do samoostvarenja”
Školski preventivni program usmjeren je na prevenciju ovisnosti i svih rizičnih ponašanja. Temelji se na kombinaciji triju osnovnih pristupa: Affective education model, Life skills model i Alternatives to drugs model. Programom se ostvaruje univerzalna i selektivna prevencija. Osnovne komponente programa su:
a) univerzalna prevencija:
osposobljavanje nastavnika za kvalitetnu školu,
afirmacija karijere uspješnog roditeljstva,
organizacija kvalitetnog i nerizičnog slobodnog vremena učenika,
učenje socijalnih vještina i razvoj samopoštovanja,
razvijanje životnih i komunikacijskih vještina potrebnih za uspješno funkcioniranje u društvu
razvijanje međusobne tolerancije, poštivanje razlika i suradnje između učenika
informiranje i stjecaje znanja za samozaštitu zdravlja,
b) selektivna prevencija:
pomoć u rješavanju kriznih situacija (i neuspjeha).
Mjere univerzalne prevencije ostvarivat će se kontinuirano kroz programe rada razrednika (izleti, šetnje, druženja; posjete kazalištu, izložbama, koncertima; razgovori i diskusije; suradnja s roditeljima), školskog športskog kluba (treninzi, susreti, natjecanja) te slobodnih aktivnosti (izražavanje individualnosti i kreativnosti), i to: Kreativnošću do samoostvarenja (likovno-kostimografska grupa), Govorenom rječju do samoostvarenja (radijska grupa), Pisanom rječju do samoostvarenja (novinarska grupa), Ekološkom svješću do samoostvarenja (Eko – škola), Govornom vještinom do samoostvarenja (debatni klub) i Informatičkom vještinom do samoostvarenja (Web grupa).
Od mjera selektivne prevencije najvažniji je pravovremen, intenzivan, individualiziran, timski rad s učenicima iz svih rizičnih skupina.
Uz navedeno,ove godine planiramo sljedeće:
RUJAN
- osmišljavanje i donošenje ŠPP-a za školsku godinu 2016./2017.
LISTOPAD
- predavanje/radionica za roditelje učenika 1. razreda na temu “Kako pomoći adolescentima da si sami pomognu (i sačuvati dobar odnos)”
- predavanja/radionice na temu “Kako razviti samopouzdanje” za učenike 1. razreda
STUDENI
- predavanja/ radionice na Nastavničkom vijeću “Komunikacija u nastavi”
SIJEČANJ
- diskusija na Nastavničkom vijeću – utjecaj vrednovanja na samovrednovanje i samopoštovanje
VELJAČA
- radionica na Nastavničkom vijeću: “Uspjeh, neuspjeh i motivacija”
OŽUJAK
- radionice za 3. razrede na temu “Ja i drugi, sukob i komunikacija”
TRAVANJ
- radionica za roditelje učenika 3. razreda na temu “Odgovorno ponašanje – korak prema punoljetnosti”
- Stilovi vođenja razrednih odjela – razmjena iskustava nastavnika
SVIBANJ
- predavanja/radionice – Prevencija uporabe droga – sigurnosni aspekt za 1. razrede
LIPANJ
- analiza provedenih aktivnosti i mjera ŠPP-a