« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U sklopu obilježavanja Međunarodnog dana nestale djece, na inicijativu EUROPOL-a, a u suradnji s Europskom policijskom stručnom mrežom za nestale osobe i AMBER alert Europe, ove godine inicirana je kampanja #DontBeACatch - #NemojPostatiLovina, kojoj se uz 23 zemlje iz Europe aktivno pridružila i policija Republike Hrvatske.
Ovogodišnja kampanja usmjerena je na zaštitu djece protiv online groominga, odnosno na podizanje svijesti o opasnostima uspostave odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta ili mlade osobe i (najčešće) odrasle osobe putem komunikacijskih tehnologija, a s ciljem njihova vrbovanja i iskorištavanja u seksualne svrhe.
Kampanjom se nastoji educirati djecu i mlade, kao i njihove roditelje o potencijalnim opasnostima online (virtualnog) svijeta u kojem manipulativnim tehnikama, lažnim predstavljanjem i drugim načinima vrbovanja predatori seksualno zlostavljaju i iskorištavaju djecu.
Pogotovo sada u doba pandemije uzrokovane virusom COVID – 19, kada djeca i mladi provode više vremena na internetu i društvenim mrežama potrebno je osvijestiti ovaj problem, senzibilizirati javnost te pružiti djeci i mladima zaštitne mehanizme i potrebna znanja kako bi se zaštitili od predatora.
Određena recentna istraživanja u svijetu pokazuju da elektroničko nasilje također može biti okidač da dijete pobjegne od kuće, kao i okidač za samoranjavanje, a i teže oblike samoozljeđivanja. Zato je potrebno da se cijela zajednica društveno angažira s ciljem senzibilizacije o važnosti prijave svih oblika elektroničkog zlostavljanja.
Prema podacima iz provedenog istraživanja Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta, a mnogi od njih su spremni na takav susret otići bez pratnje odraslih.
Zato nam je cilj da ovom kampanjom #NemojPostatiLovina, kroz izrađeni preventivno-edukativni spot damo savjete djeci i mladima da ostanu sigurni dok sjede u fotelji vlastita doma i putuju prostranstvima virtualnog svijeta.
Također u istu svrhu Ministarstvo unutarnjih poslova, u suradnji s Agencijom za zaštitu osobnih podataka i Akademijom dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, stavlja na raspolaganje i edukativno- preventivni video „Što se Tini dogodilo?“.
Naprijed navedeni materijali se nalaze na poveznicama: https://www.youtube.com/watch?v=53OaQ1y0i04 i https://www.youtube.com/watch?v=0bEub_dZnuY te se isti mogu javno prikazivati kao jedan od alata u senzibilizaciji javnosti o ovom problemu.