« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U ponedjeljak, 15. svibnja 2017. u Zagrebu je održana 5. Simulirana sjednica Hrvatskog sabora. Simuliranu sjednicu Sabora za učenike srednjih škola organizira služba za građane Hrvatskog sabora u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje s ciljem da učenike upozna sa procesom donošenja zakona i omogući stjecanje znanja o ulozi zakonodavne vlasti.
Prijava je uključivala temeljitu analizu Zakona o mirenju, posebno pojedinih članaka i njihovih učinaka. Učenici su trebali dati konkretne prijedloge mjera za rješavanje problema i predlagati amandmane.
U radu ove Simulirane sjednice sudjelovale su 33 škole i 2 učenička doma iz RH.
Nakon uvodnih predavanja učenici su organizirani u Klubove zastupnika i nadležne odbore. Konstituiranjem učeničkog sabora započela je 5. Simulirana sjednica.
U pratnji mentorice Gordane Radetić – Berić učenici naše škole Rita Rumboldt, Lana Peričić, Luka Triska, Edin Velić, Antonia Precali i Nina Žufić uključili su se u rad Simulirane sjednice.
Rita Rumboldt, Edin Velić, Lana Peričić i Luka Triska bili su u ulozi saborskih zastupnika. Rita je pripremila osvrt i govor o Zakonu. Antonia Precali i Nina Žufić pratile su rad Sabora kao novinarke izvjestiteljice.
Učenici su raspravljali o Zakonu o mirenju, predlagali njegove promjene i dopune naglašavajući važnost mirnog rješavanja sporova u građanskim, trgovačkim, radnim i drugim sporovima.
Praktično iskustvo djelovanja zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj bila je dobra prilika da učenici dobiju uvid u rad Hrvatskog sabora, proceduru donošenja zakona, važnost ozbiljne analize zakona, a možda i motivaciju za aktivno uključivanje u politički život društvene zajednice.