« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Podaci za meteorološki praktikum dostupni su i na stranicama Istramet-a zahvaljujući meteorološkoj stanici.
Meteorološki praktikum u Prirodoslovnoj gimnaziji u Rovinju, a podaci od danas dostupni i na stranicama Istramet-a zahvaljujući meteorološkoj stanici koja je postavljena na rub ravnog, novog dijela krova Srednje škole Zvane Črnje iz Rovinja. Postavljanju stanice pridalo se puno pažnje jer se vodila briga o najboljoj poziciji koja bi zadovoljila većinu uvjeta potrebnih da sa što većom preciznošću mjeri meteorološke elemente. Trebalo je voditi računa da ne bude okružena betonom koji ljeti dodatno isijava toplinu, da ne bude u potpunoj sjeni kako bi se mogla puniti sunčevom energijom zbog solarne ćelije i kako bi mogla što točnije mjeriti količinu padalina, te da ne bude blizu zgrade škole koja bi joj smetala u određivanju smjera i brzine vjetra. U svakom slučaju teško je bilo zadovoljiti i uskladiti sve te elemente. Škola je sredstva za kupnju stanice dobila na poklon od Hrvatske udruge kristalografa kao zahvala školi za suradnju tokom 29. Europskog kristalografskog simpozija održanog u Rovinju ovog ljeta.
Učenici prirodoslovno-matematičkog smjera su u sklopu nastave fizike već počeli s motrenjem i izvođenjem vježbi iz meteorološkog praktikuma, te s obradom podataka; crtaju ručno ruže vjetrova i grafove pomoću računalnog programa, računski određuju najniže i najviše vrijednosti meteoroloških elemenata za dano razdoblje, analiziraju mjerenja, te uspoređuju podatke dobivene očitavanjem sa školske stanice s podacima stanice Valbruna u Rovinju dostupnima na stranicama Istramet-a, a također i s podacima obližnjih stranica DHMZ-a. Posebno će im biti zanimljivo istraživati o uzrocima odstupanja i mogućim greškama, i tako se baviti znanstvenim radom na njihovoj razini. Kako vrijeme bude odmicalo, i kako se podaci budu skupljali, učenici će imati priliku obrađivati podatke za sve duže vremenske periode.
Osim motrenja i obrade meteoroloških elemenata očitanih sa stanice, učenici će promatrati i nebo, naučiti prepoznavati vrste oblaka i količinu naoblake na temelju osobnog (subjektivnog) promatranja, te se okušati i u prognozi vremena.
Podaci sa meteorološke postaje dostupni su u desnom izborniku ISTRAMET.
Za projekt su zaslužni naš domar Branko Kresina, profesorica fizike Snježana Štefanić Hoefel te profesor informatike Dražen Domitrović.