preskoči na sadržaj

Srednja škola Zvane Črnje Rovinj


2023-03-27 15:54:39

Tjedan mozga u Srednjoj školi Zvane Črnje Rovinj

Naša se škola ove godine uključila u obilježavanje Tjedna mozga koji se već 22. godinu zaredom održava u Republici Hrvatskoj treći tjedan u ožujku.

Od 13. do 17. ožujka u Školi smo realizirali brojne aktivnosti, predavanja i radionice s ciljem popularizacije znanja o mozgu među učenicima, nastavnicima i roditeljima.

U fokus ovogodišnjeg programa stavili smo važnost čitanja s razumijevanjem te kontroliranu i osviještenu uporabu digitalne tehnologije.

Tjedan smo započeli predavanjima i radionicama prof. dr. sc. Anite Peti – Stantić,  članice  povjerenstva za izradu Nacionalne strategije poticanja čitanja i autorice mnogobrojnih knjiga iz tog područja. Nastavnici su slušali predavanje Mozak i kombinatorika: svaki učitelj je učitelj čitanja, roditelji učenika prvih razreda Čitanjem do (spo) razumijevanja, a učenici prvih razreda predavanje i radionicu Koje i kakve riječi nama i našem mozgu danas trebaju.

U srijedu smo održali kviz Črnjoviz kojeg su učenici predano osmišljavali i pripremali od početka školske godine. Kviz je održan u formi pub kviza s pitanjima iz pet kategorija kojima su učenici nadjenuli nazive prema djelima Zvane Črnje, istarskog barda, čije ime naša škola ponosno nosi. Učenici su pokazali veliki interes za sudjelovanje, prijavilo se čak šesnaest timova. Kompletnu realizaciju kviza iznijeli su učenici, kao voditelji, suci i tehnička podrška. Najboljima su dodijeljene nagrade i pohvale.

U četvrtak su održana dva predavanja za maturante. Doc. dr. sc. Matija Sošić, neurolog, bivši učenik škole, govorio je učenicima o osnovnim neurološkim bolestima, njihovoj prevenciji i načinima liječenja, a Silvija Juratovac, NLP psihoterapeut, održala je predavanje i radionicu na temu Stres, mozak i tijelo.

Tjedan smo zaključili prezentacijom rezultata ankete o čitalačkim navikama i tjelesnoj aktivnosti koju smo proveli među učenicima sredinom veljače. Pitanje na koje smo htjeli dobiti odgovor je postoji li korelacija između čitanja, tjelesne aktivnosti, vremena provedenog ispred ekrana i školskog uspjeha. Rezultati su potvrdili našu početnu tezu, a to je da učenici koji više čitaju imaju bolji školski uspjeh a oni koji su više fizički aktivni su zadovoljniji životom. Vrijedi istaknuti da se mobiteli gotovo u potpunosti koriste samo za zabavu i razonodu, ali s druge strane osobe koje više čitaju knjige digitalnu tehnologiju koriste više u produktivne svrhe, nego osobe koje ne čitaju knjige.

Nakon prezentacije rezultata ankete uslijedila je debata na temu Uporaba digitalne tehnologije pozitivno utječe na razvoj mozga koju je organizirao školski debatni klub. Svoje argumente su suprotstavile afirmacijska i negacijska ekipa u kojima su sudjelovali učenici i profesori. Raspravu su vješto koordinirali učenici – voditelji, a zaključila tročlana sudačka ekipa svojom presudom.

Posebno nas veseli što su u realizaciji programa Tjedna mozga, uz mentorstvo profesora, učenici bili iznimno aktivni i angažirani i što su pokazali brojnost i raznolikost svojih kompetencija. Kroz sve provedene aktivnosti osvijestili smo važnost čitanja za kognitivni i emotivni razvoj pojedinca i nužnost kontrolirane uporabe digitalne tehnologije kao i važnost tjelesne aktivnosti, osobito za osjećaj osobnog zadovoljstva.



Srednja škola Zvane Črnje Rovinj
 

CMS za škole logo
Srednja škola Zvane Črnje Rovinj / Carduccijeva ulica 20, HR-52210 Rovinj / ss-zcrnje-rovinj.skole.hr / ured@ss-zcrnje-rovinj.skole.hr
preskoči na navigaciju